creepypasta.blogg.se

2015-03-02
12:08:00

#29 - Cupcakes

Titel: Cupcakes

 

Personliga anteckningar:

Historian om Cupcakes är en brutal creepypasta skriven av en okänd person som handlar om hur Pinkie Pie, från serien My Little Pony, massakrerar andra Ponies efter deras kroppsdelar för att få ingredienser till att tillaga sina bakelser.

Det är inte alls mycket man vet om historians bakgrund, enbart att den publicerades på hemsidan 4chan och har blivit en av de mest kända creepypastas genom tiderna. Vad man också vet är att historian har tagit stark inspiration ifrån det 12e avsnittet från serien och därför kan man dra slutsatsen att historian inte skrevs tidigare än januari 2011. 

Som jag tidigare skrev i mitt inlägg om flashspelet Luna så har jag aldrig sett ett enda avsnitt av MLP (förkortning av My Little Pony) så jag måste ännu en gång bege mig in på okänd mark. För er andra som är mer bekanta med serien och som vill hålla kvar sin positiva syn på den måste jag hänvisa vidare, för detta kommer att bli blodigt.

 

I början av historian får vi följa Rainbow Dash som flyger omkring i luften precis som vilken annan dag som helst. Ända tills hon beger sig hem till Pinkie Pie för att hjälpa henne med en att göra något. Exakt vad som ska assisteras i blir aldrig förklarat, tills Pinkie avslöjar att hon behöver hjälp med att baka en ny sats cupcakes.

Naturligtvis går Dash med på att hjälpa henne, och innan det sker får hon även ett smakprov på en bakelse Pinkie redan har hunnit bakat. Bakelsen visar sig vara drogad och sätter Dash i en medvetslös position. När hon väl återfår medvetandet finner hon sig fastbunden mot ett bord i ett mörkt rum.

 

Pinkie presenterar sig sedan och förklarar att hon behöver Dashs hjälp med att kunna fortsätta laga sina cupcakes. Dash får då veta att Pinkie, under hela den tid de har levt ihop i sin by, har varit en fruktansvärd psykopat som har ägnat en stor del av sin tid åt att kidnappa andra Ponies och fört dem hit till detta rum. Dash får då också se dussintals av skallar hängandes på väggarna i rummet och plagg sydda av hudar ifrån tidigare offer som har fått sina liv avslutade av Pinkies brutalitet.

Och efter att Dash väl har insett den hemska sanningen bakom sin väns natur påbörjar Pinkie sitt "jobb". En ingående beskrivning nämns om hur hon skalperar bort bitar av hud ifrån köttet på Dash och hur hon ansträngt hugger sig igenom bröstet och magen. Allt för att få tillgång till Dashs organ som hon gräver fram, en efter en, samtidigt som Dash fortfarande är vid liv och skådar allt.

 

Historian slutar barskt med att Rainbow Dash, efter att ha kämpat emot panikartade känslor och en fruktansvärd skräck som hon ständigt försöker slita sig ifrån, dör medan Pinkie triumferar över sitt senaste "verk". Hon beslutar sig också för att föreviga Dashs döda och lemlästade kropp genom att stoppa upp den.

 

Så kortfattat speglar denna historia Pinkie Pie som en hänsynslös mördare som ständigt skrattar och förödmjukar sina offer med grova skämt och flin. Jag trodde såklart inte en sekund på att detta var Pinkie Pies sanna natur så jag tog mig snabbt in på närmsta MLP-hemsida för att läsa mera om denna Pony. Efter att ha tagit en snabb titt på Pinkie Pies personlighetsbeskrivning så stod det då klart för mig att hon är en person som uppskattar bra skämt och att få andra att skratta.

Så historians tolkning utav denna karaktärs personlighet är såklart helt överdriven. Men är det något jag har lärt mig efter att ha läst ett stort antal creepypastas/fan fictions och sett många fan arts så är det att de mest söta karaktärerna ofta bjuder största möjligheter till grymma tolkningar. Folk verkar älska att göra psykopater av söta karaktärer!